ページ

2013年10月1日火曜日

結婚式のきもの KIMONO in wedding party

デザインフェスタvol.38に出展します!
ブースナンバー【J-170】
デザインフェスタvol.38に出展してました。
International Art Event Design Festa デザインフェスタバナー
**********

先日、お友達の結婚式におよばれしました。
神式の厳かなお式で、披露宴では相良刺繍(さがらししゅう)という豪華な刺繍の打掛姿でした。
きれいだったぞ、K子!

Some days ago,I was invited the wedding celemony and party of my friend.
The celemony was traditional Japanese style in a Shinto shrine.
the bride as my friend in gorgeous handembroidered "uchikake":the jacket of kimono for brides.
K-ko,You've been so beautiful bride!!



↑模様はすべて玉どめ?を1つつ並べてできているのだ。超立体的!
handembroidered uchikake.Massive Flowers are so beautiful!


で、せっかく神社なので、私もきもので行きました。
And,I also dress up in kimono.
この振袖は、自分で買いました。
ヤフオクで、1万円ちょっと。
帯も、神楽坂のアンティークきもの屋さんで購入。たしかウン千円でした。
I got this furisode in Yahoo!Auction.
This kimono costs about \12,000.
And the obi-belt costs few thousand yen at antique-kimono shop in Kagurazaka.

じつはもう1着振袖持ってます。

これもアンティーク着物屋さんで1万円。
絞りと刺繍の豪華な振袖。
これは友達が舞台で演歌を歌うときに着てもらいました。

Actually,I have one more furisode.
This one decorated with detailed tie-dyes and gourgeous embroideries.



こんな豪華な振袖でも、1回袖を通したものだと、オークションやアンティークショップで、すごーくお安く売っていたりします。
なぜなら、あんまり着る機会がないから!
今回着たからし色の振袖も、買ってから着たの2回目です。
Though be so gorgeous like this,Second hand furisodes are so cheap in internet-auction and antique kimono shop.
Because it is rare chance that you can dress up in furisode!
It was the second time I dressed this yellow furisode since I bought it.


振袖ってとってもきれいで大好きだけど、礼装なので成人式と結婚式くらいしか着る機会がありません・・・
しかも、一人では着られないし。
わたし、ふつうのきものは一応自分で着られますが、今回はさすがに美容院で着せてもらいました。
プロはとっても手早くきれいに着せてくれますが、1回で15000円也。
うう。着物より着付け代のほうが高いぜ!

Furisode is very beautiful,so I love them.But we have few chance to dress them because they are very formal dress.
Moreover,furisode needs professional wearer.
I can wear ordinal kimono by myself,but this time I ask professional wearer.
It costs \15,000!!
wearer is more expensive than kimono itself!

で、自分でなかなか着られなくてもったいないので、妹に「卒業式で着なよ!」とおすすめしたりしたけど、めんどくさがって着てくれません。
せっかくかわいいのに!
もったいないのでマネキンに着せておっきな着せ替え遊びに使っております。それが上の写真。
Though I recommended my sisters to dress up in these furisode at her graduation celemony,they don't agree because it is so difficult to wear furisode.

そんなわけで、キラキラの振袖や訪問着は素敵だけど、よそゆきすぎてなかなか着る機会がなくてたんすのこやしになりがちですよね。。という話。
1着だけ買うなら、ちょっとお出かけ!位のカジュアルなきものを買うほうがおすすめです。
Furisode is so gorgeous and nice,but I think it's too formal to buying kimonos at the first time.

あ、あとK子の披露宴では友人代表がかっこいい和風マジックを余興にやりまして。
私が作った衣裳を着てくれました。
動きがかっこいいと衣裳も素敵に見えてうれしかったなあ。
And below photo is the Japanese magic stage at K-ko's wedding party.
The magicians are my friends,too.
They weared the costumes I had made.
My costumes looked nice because their actions were so cool.







**********
★ブログランキングに参加しています。ぜひ、1ポチよろしくおねがいします↓↓★

にほんブログ村 ファッションブログ ふだん着物(和服)へ
にほんブログ村

0 件のコメント:

コメントを投稿